maandag 21 januari 2013

Roodborst

Heb ik gisteren de koolmees, ekster en roodborst laten zien.
Deze foto is ook nog van  gisteren. Ik was de hoeveelheid sneeuw te meten en plots stond de roodborst bij het brood wat we hadden neergelegd en dus ook vlak bij mij.

De meeste foto's gisteren zijn door het raam genomen, daar heeft de kwaliteit wel wat onder te lijden.
Maar vanmorgen. Ik was de dikte van de sneeuwlaag te meten.
't Is niet zo goed te zien, 't is bijna 4 centimeter.
En wat zie ik. Een roodborst in de boom. Dus: kaaskorst en brood naar buiten en de schuurdeur open. Op het klapstoeltje zitten met het fototoestel in de aanslag. Wel wat koud natuurlijk, maar niks geen ruiten meer.


Deze merel kwam ook even buurten.
In de voortuin zit er regelmatig een merel. Gisteren was hij er ook weer. Er zitten nog bessen aan de vuurdoorn en die knabbelt die dan op.
Mijn vrouw zei dat het een nogal dikke was. Dat klopt niet. Als een merel het koud heeft, zet hij zijn veren op. Dat geeft extra isolatie.


Als ik 's zomers buiten in de schaduw zit aan de andere kant, komen de eksters wel aardig in de buurt. Maar als de schuurdeur open staat, komen ze niet.
En de roodborst dan? Nou, kijk zelf maar. Dit is wat er vanmorgen kwart voor tien gebeurde.
   op de drempel















op het matje

   en weer naar buiten

Een van mijn grote wensen: heb ik die roodborst toch prachtig op de foto!!

Groeten van Henk en misschien tot de volgende verrassing.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten