dinsdag 3 november 2015

Natuurspeeltuin

Afgelopen zondag wilde ik een wandelingetje rondje park Braband maken.
Nou, let op, wat het uiteindelijk geworden is.
Ik loop dan vaak eerst park Bessengaard rond.


Mooie herfstkleur, staat binnen de hekken van de school in park Bessengaard.
En toen kwam park Braband. Nou ja, het werd niet meer dan de Natuurspeeltuin.


Tante Jo was zondag de beheerder. Zij heeft mij weer enkele leuke plekjes laten zien.



Dit mos heet gewone haarmuts. Is vrij algemeen.


Gewoon leuk om te fotograferen.
Tijd over?! Mooi weer ?!
Ga met de (klein)kinderen naar de Natuurspeeltuin.


Deze kronkelwilg wordt ook als klimrek gebruikt.


Een overzicht naar park Braband.


Dit zijn  de naalden van de moerascipres. 
Een van de weinige coniferen die het blad voor de winter verliezen.


Tante Jo had weer iets bijzonders gevonden.
Ben nog aan het uitzoeken wat het is.


Bleekgele bundelzwam.


Zwerminktzwammetjes.
Duidelijk aan het eind van dit seizoensleven.


Roodgerande houtzwam.
Heeft geen rode rand, maar een witte rand.
Waar komt dat rood dan vandaan?
Dit is al een oud exemplaar. Bij oude exemplaren verkleurd
het rood naar (donker)grijs.
Dat pakje zakdoekjes is 11 cm lang.
Je kan goed zien hoe groot deze houtzwam is. Kan tot 15 cm dik worden,


Genoeg paddenstoelen.
Hierboven de "golfslag" van een duikende meerkoet.


De meerkoet duikt voorover naar de bodem.


Hier komt die weer boven. Hij komt als het ware als een kurk omhoog.


Een kaal stuk boom, zonder kroon, blijft het toch proberen.
Mooie overlevingsdrang.
Ik zal het in de gaten houden.


Net zoals deze. Een echt jonkie.


Nou, wat vonden jullie ervan?!
Deze eend denkt er het zijne over.
Ja, oke, ik moet ook wel eens achter mijn oor krabben.

Graag tot de volgende keer.
Groeten van Henk.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten