zaterdag 10 december 2016

Lunch en Winterfair in Garderen


Vandaag niets uit Spijkenisse. Ik doe een uitje dus.
Het was vrijdag ook een echt uitje van geriatrisch centrum De Es.


Vrijdag 9 december 2016 een dagje uit met De Es in het kader van de Dag van de Vrijwilliger.

Verzamelen in De Es, en op weg naar Garderen met de bus.

Uitstappen bij partycentrum “De Molen”


We werden op een originele manier welkom geheten.


Sfeervolle zaal.


Een lekkere lunch, op de foto nog 1 kroket. Raadt eens wie hem als tweede kroket heeft genoten. Er is geen prijs aan deze prijsvraag verbonden.


Staat daar naast de deur. Mooi hoor.

En toen op weg naar de “Winterfair in Dickensstijl”.

En zo waren veel standhouders gekleed.

Er kwam ook echt geluid uit.
Er liep nog een jongen met zo’n hoorn. Leuk hoor.

Om lekker warm bij te blijven.

Heel veel dingen in “oude” stijl.
Wie kent dit nog? Ik wel! Mijn moeder werkte ermee in de keuken.

Ik heb niet genoteerd wie dit gemaakt heeft.
Er lagen meer van die appels, gebaseerd op Rien Poortvliet.

En de prenten van Anton Pieck ontbraken vanzelfsprekend ook niet.

Heel bekend allemaal.

Mooi hè!
Er waren zandsculpturen
En deze fraaie.
Op deze foto wat het voorstelt.

Omdat het over vroeger ging (Dickens-tijd). Deze foto toont dat.
Uit de geschiedenislessen weten we dat er vroeger flink gesappeld moest worden.
Lees maar. Zo heb ik het in mijn “vroeger”tijd  op school geleerd.
Is ook van vroeger. Leuk.
En uiteraard ontbraken de kerstliederen niet.
Zo, veel foto’s deze keer.
Ik vond en vind het nog steeds een erg geslaagde dag.

Tot volgende week.

Groeten en liefs van Henk.





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten