maandag 6 augustus 2018

Leuke en bijzondere foto's

Dag allemaal.
Ik heb nog wat leuke en bijzondere foto’s opgezocht.

Bij metrostation Heemraadlaan in Spijkenisse is een barretje met terras. Van een plataan die in de weg stond is het ondergedeelte blijven staan. Bovenop is een tafelblad gemaakt. Als je goed kijkt, nou ja goed, het is goed te zien, dat de boom nog levende takken heeft.

Maretak leeft op bomen. Het is een parasiet. Wordt ook wel volgellijm of mistel genoemd. Of mistletoe.
In de kersttijd wordt de mistletoe als versiering opgehangen. Er wordt gezegd dat het gebruikelijk is dat iemand die onder de mistletoe staat gewoon zomaar gekust mag worden.

Tijdens mijn eerste natuurwerkdag ooit. Onder de boot lag een tak. Die moest worden losgezaagd en die zwiepte daarna uit het water. Als gevolg dat mijn "mascara" doorliep.
Hier is nog lang over gesproken bij de bemanning en gidsen van de fluisterboot.

Dit soort paaltjes staat langs het trapveldje achter mijn huis.

Dit zijn de klachten.

Ik denk dat ik een jaar of vijf was. In die tijd reed men met “praalwagens” door de wijken. En kon je de kinderen laten verkleden. Dit ben ik dus.

Park Braband. Een of andere grapjas vond dit leuk.



Ter afsluiting een foto die ik mooi vind.
Tot de volgende keer allemaal.
Groeten en liefs van Henk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten