woensdag 5 maart 2014

Park Braband

Afgelopen zondag heb ik een rondje park Braband gedaan.
Maar eerst even dit.
Ik neem wel eens wat mee.
Soms stop ik het in een potje, zoals nu.
En zie hiernaast, het resultaat na één dag.
Kauwen en eksters zijn achter mijn huis in de meerderheid, maar de gaai, zit ook ergens hier achter, heeft zich niet de eikel van het brood laten eten.













Riet.
Eens kijken hoe zich dat dit jaar gaat ontwikkelen. En hoe vaak de gemeente meent dit te moeten snoeien/maaien.








Kijk eens wat een prachtige boom.














De natuur was verleden jaar wat aan de late kant. Dit jaar is het wat vroeger.

Alhoewel, zo vroeg zijn deze narcissen nu ook weer niet.






In park Braband staat een veel braam. Bij de grote vijver een heel "bos" vol, om het maar eens anders te zeggen.

Verder kwam ik es, els, eik, wilg en (hiernaast) een prachtige treurwilg te zien.




















Voor zo'n relatief klein park, staat er toch heel veel variatie.

Er staat een taxus; ik zag hulst, fluitenkruid, krokus, berk en de italiaanse populier.












Molshopen zijn al te zien. En veel klimop.

En op verschillende plekken kom je de gevlekte aronskelk al weer tegen.



Aan vogels ook geen gebrek. Ekster, merel, koolmees, vink, en wat mij leek op een tuinfluiter (het vogeltje was namelijk zo weer gevlogen).
Verder meerkoet, wilde eend en zwaan.











Links de knop van een es.
Het lijkt heel groot, maar dat is het nog niet.




























Op de voorgrond kan je de jonge es zien.
Ik heb hem verleden jaar al "ontdekt", tussen de struiken.
Ik let een beetje op hem.









Dit is het weer. ik ga vast meer en regelmatiger kijken in park Braband. Het viel mij niet tegen, naar wat ik een paar maanden geleden heb gezien.

Groeten van Henk








Geen opmerkingen:

Een reactie posten